Gewoon een jonge oudere..!

Twee weken geleden kreeg ik een brief om mij te komen melden op de poli 'Ouderengeneeskunde'. Geen grapje, het is echt waar! Omdat ik de afspraak een dag wilde vervroegen, belde ik de poli.

De secretaresse vroeg me naar mijn geboortedatum, die ik keurig opdreunde; '..bla...bla..1978'
Ik hoorde de verbazing in haar stem en antwoordde rap 'ik ben een hele jonge oudere'. De secretaresse schoot in de lach.

Vandaag mocht ik me komen melden voor een kennismaking met de osteoporose internist die dus poli houdt op deze afdeling.
 
Ik zat tegenover een aardige vrouw die mij de eerste beginselen bijleerde over het leven met osteoporose. Samen besloten we al dat osteoporose wel 'the least of my problems' is, maar desondanks natuurlijk wel behandeld moet worden.
Na het bezoek aan haar mocht ik naar de afdeling radiologie om een aantal foto's te laten maken van mijn rug, die baart op dit moment het meeste zorgen. De ernst van hetgeen te zien is op deze foto's zal bepalend zijn voor het verdere behandelbeleid. Daarnaast mocht ik weer wat bloed inleveren.
 
Volgende week meld ik me dan opnieuw bij de arts en heb ik zelfs een afspraak met mijn oncoloog. Dan zal eindelijk duidelijk zijn wat het behandelbeleid gaat worden.
Het duurt even maar dan heb je ook wat...;O. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261