Gewoon vitaal.

Ik had weer een uitje vandaag. Ik mocht me vanochtend weer melden bij...
Inderdaad... het Haga! Twee weken geleden was ik er ook al en waren de resultaten en het fysieke gevoel niet bijster goed. Na het afbellen van de intraveneuze kuur, was de afspraak dat de arts mij na twee weken weer terug wilde zien. Fijn dat hij het zo goed in de gaten houdt.

Mijn longfunctie was gelukkig weer wat gestegen. Nog niet helemaal terug op het oude niveau maar al weer vier procentpunten beter dan twee weken geleden. En dat geheel op eigen kracht!! Tenminste..., met de nodige onderhoudsmedicatie uiteraard, maar zonder extra kuur! En dat geeft de burger moed. Voor het eerst sinds jaren lijkt het er op dat ik zelf een verkoudheidje/griepje te boven ben gekomen en daar ben ik zo blij om en dankbaar voor!

Uiteraard mijmerde ik met de longarts wat de oorzaak hiervan is. Ik opperde de Meronem-verneveling en/of het hardlopen. Hij denkt zelf het hardlopen. Dit zorgt blijkbaar voor meer vitaliteit waardoor ik sneller lijk te herstellen. Ik denk dat de Meronem de voorwaarde is waardoor ik het hardlopen kan volhouden.

Om het vieren trakteerde ik mezelf vanmiddag op les 23 van Evy....hahahaha! De les zelf ging vanwege een hoop slijm wat minder goed, dus die moet ik van het weekeind nog een keertje overdoen.
(Zie je trouwens op straat het symbooltje staan? Ik loop langs drie van deze symbolen tijdens het hardlopen. Stiekem is het een motivator aangezien de voorletter van mijn zoon er in staat. Als ik er even doorheen zit, denk ik 'oja..., daar doe ik het voor'! 'Kom op, doorlopen'!)

Ik sport op dit moment zo'n vier á vijf keer per week, de ene keer in de sportschool, de andere keer hardlopend buiten. Hoewel? HARD lopen?
Ik ben er inmiddels achter dat ik slechts zes kilometer in een uur 'hard' loop. Dat is dus meer een soort van joggen. Maar het geeft niet; ik doe het en ben lekker bezig!
Ik heb even een knopje om moeten zetten. Mijn doel is niet om bij les 27 vijf kilometer hard te kunnen lopen, maar het is mijn doel om een half uur te kunnen joggen buiten.

Natuurlijk heb ik niet altijd zin om weer te gaan sporten, maar als dit de resultaten zijn (meer vitaliteit en minder ziek) is het me dat allemaal waard!

Reacties

  1. Super Mara, ik ben ervan overtuigd dat het sporten helpt. Ook ik heb al meerdere keren meegemaakt dat mn verkoudheid van zelf over gaat of niet echt doorzet en volgens mij komt dat toch echt doordat ik nu een veel betere basisconditie heb.
    Mijn tempo is ook niet hard hoor maar daar gaat het niet om, het gaat om het doen zelf zoals jij ook zegt.
    Je zoontje is een hele mooie motivatie :) beter kan haast niet.
    Als ik een loopdip heb denk ik altijd aan de cfers die er niet meer zijn of die zoveel slechter zijn dan ik zelf, dan is de zin er eens weer hoor!
    Groetjes, x, Els

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261