Gewoon gewend.

Toen ik overstapte van het AZU naar het HAGA gaf ik mezelf een jaar de tijd om kennis te maken met dit voor mij nieuwe ziekenhuis.

Nou kennismaken deed ik hoor het afgelopen driekwart jaar.
Ik werd drie keer opgenomen op de longafdeling en verbleef er in totaal ruim drie weken en helaas ook gedurende drie schoolvakanties.

Ik kreeg niet één, niet twee, maar drie nieuwe artsen; een longarts, een chirurg en een oncoloog.
Ik maakte kennis met beide locaties van het Haga; zowel de Leyweg als de Sportlaan. Ik leerde weer een heleboel namen kennen van de verpleegkundigen van de afdeling. Ik kwam op diverse poliklinieken terecht; de longpoli, radiologie, chirurgie, dermatologie, chirurgie, oncologie en zelfs anesthesie. En ik werd natuurlijk zelfs geopereerd.
Ik weet inmiddels ook aardig de weg naar Den Haag, alleen op de terugweg verdwaal ik nog wel eens.. ;)

De conclusie is dus dat ik inmiddels aardig gewend ben aan het HAGA.
Ik ben erg blij met de longarts die ik heb. Hoewel hij soms ietwat te snel denkt en praat, maakt hij een zeer kundige indruk en heb ik echt het gevoel dat we in een soort partnerschap waken over mijn gezondheid.
De CF-verpleegkundigen zijn alle drie erg verschillend, maar alle drie even lief en kundig.
Ik heb het gevoel dat er een zeer betrokken team met en voor mij bezig is. En dat geeft vertrouwen en een goed gevoel.

Na zestien jaar in het AZU te hebben gelopen bij dezelfde arts, denk ik dat het goed is dat er weer eens met een frisse blik naar mij gekeken wordt. Hopelijk levert dit me uiteindelijk ook nog fysiek voordeel op!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267