Gewoon 'in de wacht'.

Inmiddels zijn er vijf dagen voorbij.
Vijf dagen intraveneuze kuur.
Vijf dagen wachten op de longafdeling.

Ik voel me rustig. Ik ben in afwachting van wat komen gaat en toch ook weer niet.
De operatie heb ik even 'geparkeerd' in mijn hoofd. De borstkanker staat ergens in een achterkamertje te wachten.
Eerst nu mijn longen, zo voelt het.
Het is fijn dat er even geen stress is, geen paniek.
Vanaf maandag start het borstencircus.

Maandag krijg ik radioactief spul ingespoten om de poortwachtersklier op te sporen. Begin van de middag moet ik dan een longfunctie blazen die gelijk of beter is aan afgelopen maandag. Pas dan geeft de longarts akkoord voor de operatie.
Ik kan me niet voorstellen dat ik slechter zal blazen, aangezien ik dan al een week aan de kuur zit, dus ik voel geen onrust. Vervolgens moet ook de anesthesist akkoord geven voor de operatie.

Mogelijk komen de zenuwen dan maandagavond. En dat mag, dat hoort erbij!
En dan de dinsdag. Dinsdag word ik geopereerd.
Er is nog niets bekend over een tijdstip o.i.d.

Maar tot die tijd hoop ik de rust te ervaren zoals ik deze nu voel.

Morgen wordt het feest! Vic komt bij mij in het ziekenhuis logeren en ik heb daar zo enorm veel zin in! Er wordt een bed voor hem bijgezet en dan brengen we samen de nacht in mijn kamer door :)).
Je kunt me op dit moment niet blijer maken!

Vic kent geen angsten in het ziekenhuis, het is bekend terrein. Dus ook hij vindt het alleen maar geweldig om een nachtje bij mama in het ziekenhuis te gaan logeren!
Dat zijn mijn genietmomentjes, waar ik blij van wordt.
Er zijn tot dinsdag genoeg leuke momenten en ik weet ook zeker dat er na dinsdag net zo goed weer een heleboel prachtige momenten zullen volgen!


P.s. Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes, kaartjes, bezoekjes en aandacht.

Reacties

  1. Hey Mara,

    Vind het zo heftig waar je doorheen moet! Ik lees je blog de laatste tijd af en toe - je zet het mooi en duidelijk neer. Ben blij te lezen dat jullie een week naar Italië zijn geweest, inderdaad weg van CF en kanker!! Heel veel succes nu je weer terug bent en het nieuwe, ongewenste avontuur aan moet gaan. Maar eerst ook vooral nog heel veel plezier met het logeer partijtje :) !

    Liefs, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gewoon een grote knuffel!
    Wel super dat vic mag komen logeren! :)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend leuk dat je mannetje bij je mag logeren. Heel veel plezier en natuurlijk heel veel sterkte de aankomende week

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve lieve Mara,
    Heel veel sterkte komende week..maar eerst nog even genieten van je kleine man.
    Ik vind je super dapper..dikke knuff

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Mara,
    ik hoop dat jullie een leuke logeerpartij hebben en vooral ook dat het daarna allemaal goed gaat! sterkte!
    groeten Fred (Fok)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weet jij alles goed te verwoorden. Ik ben er stil van. Vind het vrésélijk dat je juist dit erbij moet krijgen. Het leven met alleen CF is al zo moeilijk en soms amper te begrijpen.
    Wat ontzettend fijn dat je kleine mannetje bij je mag logeren. Geniet daarvan meid.
    Ik vind je dapper. Hele dikke knuffel van ons. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Mara, ik hoop dat de logeerpartij een succes was, vast wel ;))
    Morgen een hele spannende dag, ik zal aan je denken, weet je al een tijd?
    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261