Gewoon vrijdag.

Woensdagavond had ik opeens een prachtige saturatie, dus draaiden we de zuurstof een halve liter terug. Toen de volgende morgen mijn saturatie nog steeds zo prachtig was, besloot ik mijn zuurstofbril aan de kant te gooien en het zonder te proberen.
En dat ging goed!
Ik wandelde smiddags zelfs nog even naar buiten. Ik had wel een tankje meegenomen, just in case, maar had het niet nodig. Na een half uurtje in de zon, wandelde ik op het gemakje weer terug.

Ook vanochtend had ik weer een prachtige saturatie (95) en de zaalarts begon te spreken over thuisbehandeling. Eerst moest de longfunctie afgewacht worden en dan zou ik mogelijk vandaag of na het weekend naar huis mogen met pomp. Ze gaf aan te verwachten dat dokter h. voor na het weekend zou kiezen. Omdat ik gisteren geen verhoging meer had, besloten we te stoppen met de paracetamol.

Het blazen van de longfunctie viel me ietwat tegen. Ik blies vrijwel gelijk aan de poging in april (twee procent lager) van twee weken geleden. Ik relativeerde het door te bedenken dat ik bij opname niet geblazen heb en het dan vast nog veel slechter zou hebben gedaan. En daarnaast, mutsje, ben ik pas vijf dagen hier en wil ik al weer veel te veel, veel te snel.

Helaas bleek later op de ochtend dat ik, ondanks de twee paracetamol die ik vanochtend nog wel genomen had, ik toch nog verhoging heb (38.0). Dat is natuurlijk niet helemaal goed.

Zojuist heb ik ad verpleging gevraagd of er verder nog iets bekend is. Ze gaf aan dat we maandag verder kijken, de verhoging monitoren en nog steeds even stoppen met de paracetamol.
Ik hou goede hoop op 'maandag of dinsdag naar huis'.

Reacties

  1. Ik hoop dat de verhoging inmiddels weg is. Heb je vandaag nog wel een fijne moederdag gehad? Vic heeft vast wat moois voor je gemaakt, denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267