Midline-stress.

Na de bloed-dinsdag volgde een lekkende-woensdag (gisteren dus). De lijn was droog gebleven en woensdagochtend was opeens de biopatch weer nat. Ik maakte me nog geen zorgen, maar liet het wel de thuiszorg weten. Vervolgens op pad geweest om de Tobra-spiegel te prikken in het ziekenhuis in de buurt. De lijn lekte niet verder door.

's Middags kwam de thuiszorgverpleger. Hij verschoonde opnieuw de hele boel en liep na een half uurtje de deur uit. Ik stond op, trok mijn trui aan en dacht: ojeeee, foute boel! Mijn mouw werd direct nat, ik rende naar de deur en riep mijn verpleger terug. Die was gelukkig nog net niet vertrokken. Hij ging in overleg met de anesthesie-afdeling van het UMC die een circulair drukverband adviseerden. Bij het verwijderen en door flushen kwam er nacl uit de insteekopening lopen, foute boel!!! De verpleger opperde dat hij misschien de Midline ging verwijderen en ik van hem anders naar Utrecht moest. Utrecht zag het minder somber in, maar gaf wel aan als het lekken doorging, ik wel langs moest komen voor een echo van de lijn. Bij het opnieuw verschonen flushte de verpleger opnieuw de lijn en zowaar: geen lekkage! Dus opnieuw de boel verbonden en met een drukverband de avond ingegaan. Sindsdien is de opening droog! Joepieeeeeee!

Gek genoeg blijf ik een goed gevoel houden bij deze Midline, maar ik snap dat lekken onder de pleister door geen goed teken is. Het is jammer dat de afgelopen twee dagen zo in het teken van de stress rondom de lijn hebben gestaan. Hierdoor maak ik me onnodig zorgen en steek ik energie in iets waar ik het niet in wil steken. Ik vergeet namelijk bijna dat het echt al veel beter met me gaat!

Vandaag was dus een heerlijk dagje: geen Midline-stress en voor de tweede keer een 'revalidatie-rondje' gelopen buiten. Ook voel ik de energie weer terugstromen in mijn lijf (concreet slaap ik nog wel een hele boel..). De Tobra-spiegel was goed, dus ik kan de kuur fijn thuis afmaken. Morgen wil ik voor het eerst met moedertje een bakje koffie gaan drinken in het dorp.
Hopelijk blijft de Midline doen wat hij moet doen en kan ik vanaf nu alle energie er in steken om steeds meer en meer alle stenen op te gaan bouwen. Dat is wat ik wens.

Reacties

  1. Hoi Mara,
    Bij mij kwam de lekkage omdat er niet een paar keer per dag met kracht werd geflushed. Zeg niet dat je hetzelfde probleem hebt, maar een midline flushen is toch iets anders dan een infuus.
    Gelukkig dat je al vooruitgaat, en zal voor je duimen dat de lekkage-stress verdwenen is.
    Groeten Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op naar het bakkie koffie, 't liefst uit de wind, in een lekker najaarszonnetje! Ik zal aan je denken als ik morgen op "meidenochtend" op m'n bankje in de voortuin van hetzelfde zonnetje geniet met mijn cappuchino.

    Kus!
    E.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261