Updeetje twee.

Naar het ziekenhuis ging ik, voor een (al eerder) gepland consult. Natuurlijk werd de dag gestart met het blazen van een longfunctie. Deze was nagenoeg gelijk gebleven aan het vorige bezoek van drie maanden geleden. Hoewel het drie procent lager was, is drie procent natuurlijk verwaarloosbaar.
Daaropvolgend een gesprek met mijn longarts. Deze toonde zich tevreden over de resultaten. De gelijk gebleven longfunctie, het toegenomen gewicht, het wegblijven van de koorts en longbloedingen stemde hem positief. Ik heb wel aangegeven dat ik van mening ben dat ik nog best regelmatig hoest en het sputum nog erg vies van kleur is. Vorige week ben ik nog flink verkouden geweest en mogelijk heeft dit het effect van de kuren enigszins ondermijnd. De arts besloot dan ook nog drie weken (een andere) kuur voor te schrijven, naar mijn idee, met het idee het geheel te optimaliseren.

Ik heb ook bij de arts aangegeven dat ik soms wat in de war ben, omdat ik mijn referentiekader kwijt ben. Waar kom ik vandaan (startpunt) en wat kan ik verwachten na het gebruik van een kuur? De arts gaf aan dat ik er rekening mee moet houden dat ik meer slijm zal opgeven nu de kolonisatie met de psuedemonas een feit is. Kregen we deze vervelende knakker voorheen nog wel eens weg, de laatste twee jaar zijn we hier helaas niet meer in geslaagd.
De komende drie weken zullen dus hoogstwaarschijnlijk rustig verlopen en dat is een fijn vooruitzicht. Het zal voor het eerst in drie jaar zijn dat ik niet in september in het ziekenhuis verblijf voor een IV-kuur.
En na die drie weken? Daarna zien we het dan wel weer!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon Spanje en KVL -267