Intens cadeau!

Laat ik voorop stellen dat ieder cadeautje dat je krijgt in het leven bijzonder is. Degene van wie je het krijgt, heeft het met zorg en aandacht voor je uitgezocht. Nagedacht over hetgeen het beste bij je past, waar jij blij van wordt.

Afgelopen weekend heb ik één van de meest bijzondere cadeaus ooit gekregen. Zaterdagavond gaf mijn oude jazzclubbie (waar ik les heb gegeven) haar jaarlijkse dansvoorstelling.
Toen ik er nog les gaf, leerde ik allerliefste-E kennen. Wat begon als een collegiale band, werd al gauw een heel bijzondere vriendschap. Allerliefste-E bleef wat langer bij de club dan ik, ging weg en geeft er sinds een aantal jaar weer les.

Ik ging dus kortom mede naar de show omdat ik graag de dansen van allerliefste-E wilde zien. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik begreep dat allerliefste-E voor mij ging dansen die avond!
Voor. Mij. 

De dans had de naam 'Gewoon Mara' gekregen en in het boekje stond vermeld dat de dans voor Mara was. Dat was nog niet alles. Allerliefste-E werd begeleid door onze goede (en dus ook gezamenlijke) vriend krachtige-W op de toetsen. Krachtige-W had het lied van ons trouwen ('Ik heb je lief') bewerkt tot een prachtige, nieuwe compositie en speelde deze live op deze bijzondere avond.
Allerliefste- E danste samen met twee andere enorm lieve dansjuffen letterlijk en figuurlijk de sterren aan de hemel.

Ik kan niet in woorden uitleggen wat het met me deed. Hoe bijzonder het is dat mensen de moeite te nemen om voor mij daar te gaan staan. Om zo dapper te zijn om hun emoties en hun steun aan mij in een dans te vatten. Een prachtige dans die een enorm intens gevoel bij mij opriep. Diep geroerd was ik op alle fronten. En ondanks dat de zaal niet wist wie Mara is, voor wie de dans bedoeld was, wat de boodschap was, voelde en zag je de kwetsbaarheid en de emoties in de zaal. Zo prachtig. En dat allemaal dankzij allerliefste-E, krachtige-W en de lieve dansjufjes.

Bedankt lieve vier voor dit prachtige en zo bijzondere moment!



Reacties

  1. lieve Mara,

    ik zit hier met tranen in m'n ogen dit stukje te lezen en ik denk dat jij die dag van die dans, meer tranen in de ogen had. Wat vreselijk lief van iedereen en wat verdien je dat ook.
    groet van J.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw zus, je had schrijfster moeten worden, wat kun je dit toch mooi verwoorden!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261