Bessie Turf

Het blijft bijzonder hoe ik binnen een kort half jaar acht kilo kan verwerven... Waarbij ik overigens de laatste vier kilo in de afgelopen twee maanden naar binnen vr at. Moest ik me eerst ongans eten aan candybars, alle maaltijden, toetjes en viel ik alsnog af... Nu sta ik op de weegschaal en lijkt het iedere dag een beetje meer te worden.

Veel van mijn kleding kan ik niet meer aan. Gelukkig heb ik veel tuniekjes en leggingjes en allerlei ander leuks wat nog past. En ach..., een goede reden om te shoppen is altijd fijn!
Ik word een soort Bessie, Bessie Turf.

Het valt ook anderen op die mij een langere tijd niet gezien hebben. 'Zoooo, er is zeker wel wat bijgekomen?' tot 'Jij bent ook wel wat ronder geworden'. Vooralsnog zegt iedereen (beleefd?) dat het me niet misstaat en ach vooralsnog vind ik dat zelf ook. Ik zie heus een rolletje meer op mijn buik en schrok gisteren even kort toen ik naar mijn bovenbenen keek (ahaaaaaa, daar blijft dus bij mij ook veel vet hangen...).
Lekkere trek overheerst, tijdens het schrijven van dit stukje word ik begeleid door die heerlijke chips uit een koker. En tja, of bijvoorbeeld slagroom op mijn koffie nu echt altijd nodig is?

Dit is mijn hoogste gewicht ooit. Geloof me, het is heus nog niet de hoofdprijs, maar voor iemand met CF doe ik goed mijn best :). Ik ben er tevreden mee nu. Het hoeft niet meer te worden, maar ook niet minder. Als er echt een causaal verband is tussen mijn verbeterde longfunctie en mijn toegenomen gewicht, maak ik uiteraard de meest verstandige keuze: liever wat dikker en meer adem, dan slanker en benauwd!

Reacties

  1. Oooohhhhh wat goed!!!!!
    En wat voelt het goed om nu eens een stijgende lijn te zien hè?? Maar je hebt groot gelijk; meer dan dit hoeft ook niet, want dan beginnen ze weer op een andere manier te zeuren. En té veel ballast is ook niet prettig (weet ik uit ervaring, hahaha). Probeer het zo te houden lieve Mara, ik weet zeker dat het je gezondheid goed zal doen!!!

    Dikke zoen van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, hier ook zo eentje die inmiddels bijna al haar oude broeken niet meer past: ik ben nu even zwaar als op het einde van mijn zwangerschap (record), whaaaa!!! En ik zeul nu echt geen baby mee! Ongelooflijk! En ook ik heb vooral lekkere trek. Maar ja, mijn longarts begint altijd te foeteren als er gewicht af gaat want dan gaan al haar alarmbellen rinkelen voor een infectie, dus tja, eigenlijk is het gewoon haar schuld... :))))))) Maar een goed gewicht (okee, TE zwaar is nou ook weer niet best) is wel belangrijk voor de zo broodnodige reserves, want met een infectie vliegen die kilo's er bij mij in ieder geval weer zo af! En zolang iedereen nogal keurend zegt dat ik er in ieder geval goed uitzie (weet niet altijd of ze dat nou positief of negatief bedoelen, hi hi), maak ik me niet druk.

    Groetjes, Erika

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261