Vrijdag ontslagdag?

Het gaat best een beetje beter! Maandag is de ontstekingswaarde in het bloed weer gemeten en die was al netjes met 18 punten gedaald. Ook geef ik toch echt al wat minder sputum op.
Verder is het best lastig om te bepalen hoe je je nu voelt. Ik zit zo'n 23 uur per dag opgesloten op mijn kamer en breng mijn tijd dus voornamelijk zittend op bed door. Thuis ben ik ook best leuk als ik de hele dag op de bank zit, maar owee als er actie komt.

Ik mag, als het meezit, 1 keer per dag van mijn kamer af. Het wandelen lijkt toch steeds wat beter te gaan en gisteren heb ik zelfs gepraat tijdens het wandelen. Blijkbaar heb ik toch wat meer zuurstof te besteden. Ook stijgt mijn saturatie langzaam aan. Hoezeeeeee, goede berichten dus.

Mijn behandelend arts heeft gisteren aangegeven dat hij wil dat ik morgen nog wat onderzoekjes doe (longfoto, longfunctie, bloed prikken) en dat we dan een plannetje thuiszorg zouden gaan maken. De verpleegkundige en ik hebben vandaag maar (eigenwijs) besloten dat we de thuiszorg gaan aanvragen. Dit is inmiddels gebeurd. Ik begreep dat er inmiddels drie (...) werkdagen voor nodig zijn om het allemaal te regelen en de zorgverzekeraars nog steeds niet staan te springen om ons naar huis te laten gaan (belachelijk ja!). Meerdere CF-collegae liggen op dit moment in de wacht. De zaalarts is vanochtend akkoord gegaan met het plan en er wordt ingezet om mij vrijdag (uiteraard met infuus) naar huis te laten gaan. De zaalarts heeft nog wel een akkoord nodig van mijn behandelend arts.

Dus als de thuiszorgmevrouw het geregeld krijgt, de uitslagen morgen een stijgende lijn laten zien en mijn arts akkoord gaat, is de kans groot dat ik vrijdag fijn naar huis ga!!!

Reacties

  1. Wat heerlijk!!!!!!! Ben je toch mooi uitgegaan van het juiste...hihi.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een zalig nieuws!! Nog wel even die 3 'alsjes' afvinken natuurlijk, maar het heerlijk om te kunnen gaan aftellen!
    liefs, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. YIEHAAA!!!
    Voor de stijgende lijn.
    Voor het naar huis gaan vooruitzicht.
    Ik ga je even mail over het gedoe met verzekeringen en gedoe. Goed?
    Have yourself a sunny day dear!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stiekem hopen is dus toegestaan!!
    En ga natuurlijk duimen dat je vrijdag inderdaad naar huis mag.

    Zo niet...dan kom ik gauw weer een bakkie doen.

    Liefs
    M uit H

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zou heerlijk zijn, lekker thuis bij je mannen knap je waarschijnlijk toch sneller op . Hoop dat het allemaal geregeld kan worden.

    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat zou fijn zijn :))))

    groet van J.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooo dat zou echt te gek zijn Mara.
    'k Hoop dat je morgen een stijgende lijn laat zien met het bloedprikken, longfunctie, etc etc.
    Ik ga voor je duimen meid.

    Kus van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey, dat klinkt in ieder geval positief! Ik hoop dat de thuiszorg allemaal geregeld is voor morgen...ik heb thuis je kaartje nog liggen (schaam schaam) maar die kom ik (als je inderdaad lekker naar huis mag) dan wel thuis afgeven...

    Enneh...zou het niet heerlijk zijn om morgen Buuf T eens lekker goed de waarheid te zeggen :-)

    kuss van je Buuf M.
    ps. Iedere keer als we ons straatje inlopen roept Jasmijn de naam van jouw prachtige zoon en blijft ze ook nog even bij de deur staan! Zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi lieve Mara,
    Wat een geweldig nieuws !!! (er vanuit gaand dat alle onderzoekjes naar tevredenheid worden afgerond) Een heerlijk vooruitzicht om na nu nog 1 nachtje slapen weer bij je mannen te zijn.
    We kijken uit naar je komst. Tenslotte is ons "straatje" pas compleet als jij er bent ;-)
    Wij gaan de "zwaai"armspieren vast weer voorbereiden. Tot heel snel zwaais xxx
    Liefs van de 28 (jes)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261