She outruns CF

Als er iemand is voor wie ik de laatste maanden enorm veel respect heb gekregen, is het voor de CF-collega die zich Miss Piggy noemt. Miss Piggy heeft inmiddels tweemaal een longtransplantatie ondergaan. In de maanden voorafgaand aan haar tweede transplantatie van longen nummer 5 en 6 heb ik haar nauwgezet gevolgd via haar boeiende webblog. Ondanks haar eigen verdriet en strijd, weet ze altijd iets positiefs te melden en krijg ik bijzonder veel energie door haar schrijven.
Eind december is Miss Piggy succesvol getransplanteerd en nu, slechts ruim twee maanden later, is ze met een nieuw, geweldig initiatief gekomen. In navolging van de Amerikaanse actie 'I outrun CF', is Miss Piggy een eigen 'I outrun CF-actie' begonnen. Sponsors en lopers worden gezocht. Ik zou zeggen 'wie voelt zich aangesproken?'.

Natuurlijk kun je je afvragen of ikzelf ook mee ga lopen. Om heel eerlijk te zijn weet ik het nog niet. Een mile wandelen met Miss Piggy, mijn andere CF-collegae en alle andere lopers over de Scheveningense boulevard lijkt me een geweldige belevenis. Echter het hele segregatiebeleid heeft me ook angstig gemaakt: waarom zou ik het risico lopen op nieuwe stammen/ bacteriën? Maar is er daadwerkelijk een risico, zeker als het evenement zich afspeelt in de buitenlucht? Ik ben er nog niet over uit, maar juich vanuit huis zeker dit initiatief toe.
You go, Miss Piggy!

Reacties

  1. Dag Mara,

    Ik ga ook lopen. Ben ook niet zo van de ontmoetingen en zal gewoon uit voorzorg geen handen geven. Een luchtkusje is net zo lief en wel zo veilig denk ik!!

    Ik ga je ook volgen op je blog, groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOOOHAAAAA cool!
    Thanks voor de reclame!

    x!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Gewoon tien jaar en KVL -268

Gewoon vliegen!

Gewoon een Taaie Challenge en KVL -261